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Manlin Choi
  • 태(placenta)-84-2, 2010, 청동 Bronze, 115 x 48 x 119 cm
  • 0(zero)-04-6., 2004, 청동 Bronze, 100 x 100 x 90 cm
  • 0(zero)-93-8, 1993, 청동 Bronze, 450 x 400 x 100 cm
Biography

Manlin Choi, who was born in 1935, is an artist who personally experienced the tumultuous periods of Japanese colonial rule and the Korean War, making him one of the last surviving generations to have lived through the significant upheavals of modern Korean history. Although his sculpture is conditioned and embodied ultimately in the smooth bronze texture, it is earth that actually touches, breathes and empathizes with his hands. As he says, “I have crafted something that strikes a chord by putting nature and breathing life in earth,” the soil as the most primordial material in nature assumes some immanent vitality. The passive process of birth as the work of art after being metamorphosed and molded by his hands into another form and material becomes ironically a formative rhetoric to disclose an autogenic vitality and a cosmological principle transcending a simple substance. Thus, the vitality of existence treated by the artist is not merely a microscopic man, or a physical living creature, but an original macroscopic essence approaching a ‘universal existence’.

 

최만린은 1935년 태어나 일제시대와 한국전쟁 등 한국 근 현대사의 격변기를 몸소 체험한 현존하는 마지막 세대의 작가다. 그의 조각은 궁극적으로 청동의 매끈한 질감의 용태로 실현되지만 그가 자신의 손으로 실제로 접촉하며 호흡하고 교감하는 재료는 흙이다. 자연과 생명의 숨결을 흙에 담아서 마음의 울림을 빚었다는 작가의 말에서도 알 수 있듯이 자연의 가장 원초적 재료인 토양은 이미 내재적 생명성을 담보하고 있는 것이다. 비록 작가의 손을 통해 하나의 형상으로 변모하고 또 다른 물질로의 변화를 위한 주형의 기초가 되는 과정, 즉 이러한 예술 작품으로서의 수동적 탄생의 과정은 아이러니하게도 단순한 물질을 초월하는 ‘자생적’ 생명성, 더 나아가 우주적 원리를 드러내기 위한 조형적 수사법이 된다.

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  • Manlin Choi The Essence of Existence May 03 – Jul 07, 2018 | Daegu

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  • Manlin Choi 2018